En dan nu een rondje Afrika.......

29 september 2013

Welkom op mijn nieuwe reisblog. Volgende week ga ik beginnen aan een nieuw avontuur op de motor, dit keer een rondje door 5 tot 7 landen in het zuiden van Afrika. En dit keer hopelijk met wat minder technische tegenslag als in Zuid Amerika, alhoewel er ongetwijfeld weer genoeg onverwachte situaties en avonturen op de loer liggen maar dat houdt het spannend! De KTM heb ik ingeruild voor een Yamaha XT 660 ZA Teneré, licht gemodificeerd voor deze reis. (Hyperpro schokbrekers, K&N luchtfilter, terreinbanden, GPS)

Ready to go! Motor ingekrat Containerschip MSC Abidjan Oepsss........

Ik heb de motor op 6 september ingekrat en hij is inmiddels met een containerschip onderweg naar Kaapstad, Zuid Afrika. Volgepakt met gereedschap, reserve onderdelen en een tent en slaapzak. Het is de bedoeling om vanaf 6 oktober een rondje te maken door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Zambia en Zimbabwe, om vervolgens terug te keren naar Zuid Afrika. De geplande afstand ligt rond de 15.000 km, afhankelijk van het weer en de staat van de wegen die daarmee samenhangt. In sommige landen zal de regentijd namelijk beginnen. Dat houdt in dat ik rekening moet houden met wat flinke tropische stortbuien waardoor onverharde wegen in modderpoelen veranderen. Op het tabblad "kaart" kun je zien wat de geplande route is in blauw. Zodra ik op weg ben verschijnt de werkelijk afgelegde route.

Op 2 december komt Sylvia met het vliegtuig aan in Johannesburg waar ik haar zal oppikken om de laatste 18 dagen samen door te brengen. Van daaruit gaan we eerst "Big Game" bekijken in het Paul Krugerpark en daarna stapt Sylvia achterRob om samen twee weken te genieten van het spectaculaire Zuid Afrika en rustig aan terug te rijden naar Kaapstad. Als alles goed gaat vliegen we op 20 december samen terug naar huis.

Als je het leuk vindt om mij en ons te volgen kom dan snel een keertje terug voor nieuwe avonturen en foto's. In de rechterkolom kun je je aanmelden voor mijn mailinglijst. Je krijgt dan automatisch een berichtje als ik een nieuw verhaal of nieuwe foto's heb geplaatst. Je krijgt geen spam of reclames.

Ik hoop tot snel! Groetjes, Rob

PS: Om alvast in de stemming te komen kun je een eventueel kijkje nemen op de blog van mijn Zuid Amerika-avontuur in 2010-2011: http://stockbiker.reislogger.nl/

1. Reislogger:
    8 september 2013
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Aad:
    30 september 2013
    Geweldig Rob, ik zal je volgen................hier dan...;-)))
    Hartelijke groeten,
    Aad
  3. Annetta van Balen:
    Lieve Rob, wens je oprecht - nou ja, met een zweem Heimweh -
    heerlijk pionieren toe! Met warmte xxx
  4. Marlies van Gelderen:
    30 september 2013
    Rob, heel veel plezier! Heel benieuwd naar je avonturen. Kaapstad, the peninsula (pinguins in Simons town!!) & Garden route zijn prachtig! Op een motor lijkt me dat helemaal mooi...
  5. Johan Peters:
    Hee Rob,

Veel plezier de komende maanden. Ik ben weer benieuwd naar je blogs.
    P.S.: je laatste foto is een gekantelde containerschip (met je motor?), heb ik iets gemist?

Groet, Johan Peters
  6. Bas Bouber:
    Hey Rob,
    Heel veel plezier en avontuur. Ik ben heel benieuwd. Ga je volgen.
  7. Trudi en Hans:
    3 oktober 2013
    Geweldige foto's Rob! We volgen je op de voet en wensen je een grootse reis.
    Sterkte voor Sylvia, en ontzettend veel plezier met weer mooie ontmoetingen.
  8. Grace:
    4 oktober 2013
    hoi rob,

dat deze reis je weer heel veel moois mag brengen. pas goed op jezelf.gr.grace
  9. Truus Vos:
    7 oktober 2013
    een heel goede reis, en genieten maar.
  10. Derk:
    7 oktober 2013
    He Robbie,

Ben benieuwd naar de nieuwe avonturen en mooie fotos.
    Hou je haaks, geniet ervan.

Derk
  11. Annetta van Balen:
    9 oktober 2013
    Waar is Rob?Motor uit het krat?
    Pas op voor taxi's !

met vr.gr.johan
  12. Ruud Van buschbach:
    12 oktober 2013
    wat een heerlijk leven heb je toch, geniet en ik volg je graag. toi toi toi
  13. Henny Timmerije:
    13 oktober 2013
    Ha die Rob,

Het avontuur is nu echt begonnen. Zo te zien zijn zowel jij als de motor goed aangekomen :-) De eerste beelden uit het mooie Afrika smaken naar meer. Lekkere zon trouwens. In Nederland regent het nu pijpestelen. Geniet ervan.

Groeten, Henny
  14. Tonnie en Geri:
    13 oktober 2013
    Hoi Rob hoop dat je nog weet dat we op de camping bij jullie in Frankrijk hebben gestaan.
    Echt een mooi verhaal we zullen je op de voet volgen veel rijplezier !
  15. 5 november 2013
    rob hermano muy hermosas tus fotos,gracias a DIOS estasbien espero que lo disfrutes mucho y cuando te encuentres con sylvia dales mis saludos ,espero que todo te salga bien,cuidate. un abrso muy grande y lo mejor para usted